lauantai 28. huhtikuuta 2012

Poor Reino

Täälläpäin on ollut nyt pientä draamaa...


Eilen illalla olin menossa Reinon kanssa iltalenkille, leikkasin normaalisti namit ja lähdettiin muutenkin normaalisti siihen suuntaan mistä pääsemme kätevimmiten pellolle.
Läheisen risteyksen eräässä talossa asuu kaksi koiraa, toinen on  rodultaan joku japanilainen tms. koirarotu, iso ja vaaleanruskea. Toinen koira on sitten joku shar pei -mix, molemmat ovat kovia räkyttämään.
Eilen sitten molemmat koirat olivat pihassa kiinni jossakin narussa ilman omistajia lähimailla. Mä en tarpeeksi nopeaa huomannut koiria, vaan lähdin normaalisti menemään sen talon ohitse. Reino alkoi taas kiihdyttää ja koirat räksyttään, kunnes toinen pääsi vapaaksi. Juuri se 'japanilainen'. Koira tuli meidän lähelle jännittyneenä, selvästi uhittelevana ja Reiska alkoi alistumaan, kuitenkin tämä japsi hyökkäsi Reiskan selkään kiinni, ja otti kunnon otteen, sitten se kävi Reiskan niskassa ja sitten jäi kiinni korvaan.


Mä olin ihan sekasin että mitä mun pitäisi tässä tilanteessa tehdä, koitin hätyyttää tätä japsia pois mutta eihän se irrottanut, sitten huusin täyttä kurkkua apua ja Reino ärisi, muttei kuitenkaan tehnyt mitään. Sitten, onneksi, tämän koiran omistaja tuli apuun. Ensin me ei saatu sitä irti ollenkaan, mutta lopulta kuristuspannalla vetämällä tämä lähti sitten irti. Mä olin pienessä paniikissa ja Reino jännitti ja kulki matalana kun mentiin äkkiä kotiin. Mitään Reinolle ei tullut, traumoista mä en vielä tiedä kun en ole mennyt ko. talon ohi nyt ollenkaan. Toisella iltalenkillä Reino meni normaalisti, kierrettiin vaan tämä talo kaukaa.


Ei kuulemma ollut ensimmäinen kerta, että tämä koira hyökkää jonkun kimppuun. Ei taida olla viimeinenkään, tuon talon ulkoeteisen ikkunat ovat rikki, kuulemma koira on tullut niistä läpi. Toivottavasti näin ei tuu enää käymään, ei meinaan tiedä että miten pitkälle tuo koira menisi, ottaisko se hengen pois jos saisi mahdollisuuden... Järjettömän mukavia sen omistajat kyllä ovat, ei niissä mitään vikaa ole.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti